Groep 7

Welkom bij groep 7!Samira 2016


 

U kunt hier de presentatie van de ouderinformatie nog eens nalezen.

****** 

 

Gruwelijk eng  – Kinderboekenweek

Dit jaar was het thema van de Kinderboekenweek ‘Gruwelijk eng’; Juf Renske en meester Stefan deden de opening met een groepje kinderen uit groep 8. We kregen opdrachten voor in de klas.
Opdracht 1: We moesten in de kring praten over wat we gruwelijk eng vonden en door welk poortje we zouden gaan, want ze legden uit dat er verschillende soorten poortjes ‘angst’ zijn en dat het soms niet uitmaakt dat je een angst hebt/ ergens bang voor bent. : in welke soort bang valt, bijv. dat het niet uitmaakt omdat je er beter bang voor kan zijn

Opdracht 2: De juf of meester moest iedereen een vel papier geven en dan met koffie of thee een paar vlekjes maken. Dat moest je bewegen en dan kwam er een monster in of iets engs.

Wij vinden opdracht 2 het leukst omdat je uit een paar druppels een hele tekening kon maken.
We moesten ook een dansje leren, gruwelijk eng van kinderen voor kinderen.  Iedere klas had een boek meegekregen  dat soms best wel eng is. Wij hadden een boek over rampen zoals een aardbeving of overstroming. Het was vooral een informatief boek.
In het toneelstuk speelde juf Renske Beven, en meester Stefan Angst. De kinderen begonnen met een dansje en daarna moesten ze door poortjes.

Emma en Bob, groep 7

 


 

Bibliotheekbezoek

We gingen in een rij naar de bibliotheek lopen. We kwamen aan en moesten op stoelen gaan zitten. We kregen een paar raadsels over het brein. Toen kregen we groepjes van 4. Met die groepjes moesten opdrachten doen over het brein. We leerden dat je brein je soms voor de gek houdt.
En we deden concentratie en snelheid testjes. En toen moesten we terug zitten op de stoelen. Daar moesten we de opdrachten inleveren.
Daarna gingen we weer terug naar school.

 

 

 

Mad Science

Het was leuk! Voordat wij aan de beurt kwamen hadden we een raket in de lucht geschoten. In de middag was het ook leuk. We hebben geleerd wat chemische en fysische reacties zijn.
Chemische reactie is dat het in een ander spul verandert. Fysische reacties is dat het nog steeds hetzelfde spul blijft. We hebben een chemische cupcake gemaakt.
Het was een soort van slijm en een spul mixen was ook best leuk we wisten niet wat er ging gebeuren. Daarom was het ook best interessant en leuk. We hadden veel plezier gehad.

 

 

 

 

Het begin van groep 7

De zomer vakantie was voorbij. We moesten weer naar school. Toen we in de klas kwamen gingen we in een kring zitten en de juf ging zichzelf voorstellen. Toen mochten wij vragen stellen.
Daarna gingen we wat herhalen van groep 6 zoals: rekenen, spelling, taal.

Ergens in de week gingen we een vertrouwenspelletje doen. Olivier moest Yrsa over allemaal stoelen begeleiden. Yrsa kon niets zien, want ze had een blinddoek op. Yrsa moest goed luisteren naar Olivier anders ging het niet goed. De anderen kinderen moesten heel stil zijn, want anders kon Yrsa Olivier niet horen. De ander kinderen stonden om alle stoelen heen want als Yrsa viel dan konden ze haar opvangen. Yrsa hadt het einde gehaald zonder te vallen.

We hoefden verder niet super hard te werken. De week erop moesten we wel wat harder werken dan de eerste week maar dat maakt niet heel veel uit. De schoolweek was verder heel leuk!

Een paar weken later kregen we voor het eerst een huiswerkrooster en huiswerk voor de volgende week. Op dinsdag rekenen en op donderdag taal. Het was wel heel erg wennen. Want we waren het niet meer gewend om huiswerk te maken. Later als we iets moeilijk vonden kregen we extra huiswerk om het te oefenen bijvoorbeeld: Spelling of rekenen of andere onderdelen die we moeilijk vinden.

Dit was het einde
Yrsa en Lieve